Ook in Soest Volwassenfonds Sport & Cultuur

dinsdag 11 juni 2024

Vanaf september ook in Soest Volwassenfonds Sport & Cultuur

Gemeente Soest is vanaf 1 september a.s. aangesloten bij het Volwassenenfonds Sport & Cultuur. Dankzij dit fonds wordt de contributie, het lesgeld en/of materialen voor sport of een creatieve activiteit voor inwoners met een laag inkomen tot 130% van de bijstandsnorm betaald.  De gemeente hoopt hiermee te bereiken dat meer inwoners gaan bewegen en mee kunnen doen aan cultuuractiviteiten. Deze regeling geldt voorlopig voor de duur van 2 jaar. De regeling bestaat al langer voor de jeugd.

In Soest doet iedereen mee!

In Soest zetten wij in op een inclusieve samenleving waar iedereen mee kan doen. Dit hebben we vastgelegd als een van de ambities in de Integrale Visie Sociaal Domein en in de Sport en Cultuurnota. Om dat te kunnen bereiken moeten financiële drempels weggenomen worden. Het doel van het Volwassenenfonds sluit hierop aan. Door het wegnemen van financiële drempels wordt het meedoen aan sport en cultuuractiviteiten toegankelijker gemaakt.

Het Volwassenenfonds werkt lokaal

Het Volwassenenfonds Sport & Cultuur helpt door middel van een financiële bijdrage. Deze bijdrage kent een maximum van €350,- voor sport en €450,- voor cultuur. Aanvragen van deze bijdrage kan via Intermediairs. Dit zijn onder andere Stichting Welzin, Balans en SWOS. Daarnaast kunnen ook (para) medici als intermediair optreden en aanvragen indienen bij het Volwassenenfonds. Het Volwassenenfonds betaalt de bijdrage rechtstreeks aan de aangesloten lokale sport- en cultuuraanbieder.

De gemeente gaat de inwoners, intermediairs en lokale sport- en cultuuraanbieders de komende tijd nader informeren over de regeling en hoe deze precies is aan te vragen.

Annemarieke Weith-Plomp

06 - 517 590 39 (Na 17.30)

Aandachtsgebieden: Veiligheid - Zorg en welzijn - Onderwijs - Jeugdzaken